مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 03:252021-05-31سياسي

بحران کم آبی در 300 روستای کردستان


هم اکنون در استان کردستان به 104 روستا آب رسانی سیار صورت می گیرد که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به 300 روستا برسد.

- ، علیرضا تخت شاهی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه آبفا کردستان بیش از 470 هزار مشترک دارد اظهار کرد: هزار و 16 روستای استان زیر پوشش آبفا هستند که تا پایان سال جاری 20 روستای دیگر به روستاهای زیر پوشش اضافه می شود.

وی افزود: هم اکنون آب شرب 104 روستا در کردستان به صورت سیار انجام می شود که متأسفانه به دلیل شرایط سخت آبی در سال جاری پیش بینی می شود حدود 300 روستای استان نیازمند آب رسانی سیار شوند.

تخت شاهی در ادامه با بیان اینکه 60 درصد ادارات استان بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند، گفت: از مدیران دستگاه ها درخواست داریم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف در ادارات زیرمجموعه حساسیت لازم را داشته باشند.

وی از تمام دستگاه های اجرایی استان درخواست داریم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف آب به ویژه در تابستان پیش رو همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده شهرداری سنندج از پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز سطح شهر تأکید کرد: از شهرداران سایر شهرها نیز درخواست داریم تا این رویه را در پیش بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کم آبی در 300 روستای کردستان

بحران کم آبی در 300 روستای کردستان