مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 19:202021-05-29سياسي

6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان ثبت جهانی می شوند


معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از قرار گرفتن 6 کاروانسرای تاریخی این استان در پکیج مجموعه تاریخی کاروانسراهای ایران برای ثبت جهانی خبر داد.

- ایسنا/سمنان معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از قرار گرفتن 6 کاروانسرای تاریخی این استان در پکیج مجموعه تاریخی کاروانسراهای ایران برای ثبت جهانی خبر داد.

یغماییان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تعدد کاروانسراهای تاریخی در این استان اظهار کرد: بیش از 30 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل اولیه قرار دارد خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که هر 6 کاروانسرای تعیین شده استان سمنان به لیست ثبت جهانی مجموعه کاروانسراهای راه ابریشم ایران راه بیابد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص لیست کاروانسراهای تعیین شده این استان برای ثبت جهانی اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی میان دشت که بزرگترین مجموعه کاروانسرایی در ایران است و در برگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرایی هستند که از شهرستان میامی در این پکیج قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان ثبت جهانی می شوند

6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان ثبت جهانی می شوند