مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 09:402021-05-29اقتصادي

زعفران ایرانی شناسنامه دار می شود


معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: با توجه به اهمیت محصول زعفران در نگاه ملی و استانی، شناسنامه دار کردن زعفران ایران اولویت موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی است.

- به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر ابوالفضل پهلوانلو معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: ایران به عنوان تولیدکننده زعفران در سال 67 با 30 الی 40 تن تولید سالانه، جایگاهی در رکودهای جهانی نداشت و کسی به این مقوله توجه نکرده بود.

از همان سال ها محققان این موسسه با برگزاری همایش ها و نشست های ملی و بین المللی تمام توان خود را برای شناساندن ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران به دنیا انجام داده اند.

وی افزود: این موسسه از سال 67 به طور جدی و رسمی مطالعات، تحقیقات و پژوهش های کاربردی خود را در خصوص زعفران ایرانی و افزایش و ارتقای کمیت و کیفیت تولید آن آغاز کرد.

با تداوم این روند و برگزاری چندین کارگاه علمی و همایش ملی و بین المللی از همان سال ها تا به امروز، شاهد هستیم که اهمیت زعفران ایران به عنوان یک کالای استراتژیک در داخل و خارج از کشور تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه از سال 1367 تاکنون بالغ بر 68 طرح پژوهشی کاربردی در این موسسه با محوریت ارتقای کمیت و کیفیت تولید در مراحل کاشت، داشت، برداشت و فرآوری با رویکردهای ملی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زعفران ایرانی شناسنامه دار می شود

زعفران ایرانی شناسنامه دار می شود