مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 05:002021-05-28پزشكي

قلبِ این افراد 2 برابر بیشتر در خطر است!


قلب افراد سیگاری حداقل دو برابر افراد عادی در معرض خطر گرفتگی عروق و بروز سکته قرار دارد.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص قلب و عروق تاکید کرد: قلب افراد سیگاری حداقل دو برابر افراد عادی در معرض خطر گرفتگی عروق و بروز سکته قرار دارد.

دکتر مصطفی بهره مند به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات (4 تا 10 خرداد) در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رابطه مصرف سیگار و انواع دخانیات مانند قلیان با بیماری های قلبی و عروقی ثابت شده است، گفت: قطعا افراد سیگاری حداقل دو برابر بیش از دیگران در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند و در زنان این میزان به واسطه فیزیولوژی بدن آنها بیش از مردان است.

وی افزود: علاوه بر افراد سیگاری، افرادی هم که در معرض دود سیگار و قلیان قرار دارند به میزان 80 درصد افراد سیگاری، در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین عارضه ای که به دنبال مصرف سیگار ایجاد می شود گرفتگی عروق است که این عروق می تواند عروق قلب، مغز، کلیه و یا هر قسمت دیگر بدن باشد که به تبع آن احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی وجود دارد.

بهره مند خاطرنشان کرد: بارها شنیده ایم که عنوان می شود افرادی سالها سیگار کشیده و هیچ بلایی سر آنها نیامده که باید گفت سیگار تنها یک عامل است و عوامل دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلبِ این افراد 2 برابر بیشتر در خطر است!

قلبِ این افراد 2 برابر بیشتر در خطر است!