مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 09:202021-05-25فرهنگي

بزرگترین «سنگ نگاره ایران» رها شده در طبیعت همدان


بزرگترین سنگ نگاره همدان در ازندریان از شهرهای تابعه ملایر واقع شده که در طبیعت رها شده که برای حفاظت باید ثبت ملی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آثار و ابنیه تاریخی همواره نیازمند حفاظت و نگهداری هستند بنابراین هر سال یا چندین سال یکبار مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند.

ترمیم و مرمت آثار تاریخی موجب حفاظت آنها و معرفی به نسل های آینده می شود اما آثاری هستند که با قرار گرفتن در شرایط جوی مختلف و عدم حفاظت مورد تخریب قرار می گیرند.

سنگ نگاره ها از جمله آثاری هستند که به لحاظ رها شدن در طبیعت و عدم حفاظت در شرایط جوی در حال فرسایش و تخریب هستند و باید فکری برای آنها شود.

بر همین اساس یکی از باستان شناسان همدانی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مهمترین کار در حفظ سنگ نگاره ها ثبت و ضبط آنها و اینکه جزو فهرست ثبت ملی قرار گیرند.

اسماعیل همتی با تاکید بر اینکه در استعلام ادارات از میراث فرهنگی باید به وجود سنگ نگاره ها دقت شود، تا در محوطه کاری آنها قرار نگیرند افزود: برای حفظ این آثار باید فرهنگ سازی شود به طوری که به دید گنج به آنها دیده نشود تا مورد حفاری حفاران غیرمجاز قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در سنگ نگاره ها اینکه اکثرا در مناطق کوهپایه ای هستند و دسترسی به آنها آسان نیست خاطرنشان کرد: ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین «سنگ نگاره ایران» رها شده در طبیعت همدان

بزرگترین «سنگ نگاره ایران» رها شده در طبیعت همدان