مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 08:552021-05-25اقتصادي

ملخ مراکشی مهمان ناخوانده طارمی ها


یکی از آفاتی که سالانه خسارات زیادی در طارم به بار می آورد، آفت ملخ مراکشی است که در حال حاضر مبارزه با این آفت در طارم در حال انجام است.

- ایسنا/زنجان یکی از آفاتی که سالانه خسارات زیادی در طارم به بار می آورد، آفت ملخ مراکشی است که در حال حاضر مبارزه با این آفت در طارم در حال انجام است.

یکی از آفت هایی که همه ساله مزارع کشاورزی، دامداری و محصولات مختلف در طارم را مورد تهدید قرار می دهد، ریزش و هجوم آفت ملخ است.

ملخ مراکشی یکی از خطرناک ترین ملخ های موجود در جهان است که متاسفانه در طی سال های اخیر در جمعیت های بسیار بالا تکثیر و در سطح کانون های منطقه مشاهده می شود.

ملخ ها با گرم تر شدن هوا رشد کرده و تکثیر می شوند و در صورت کنترل نشدن می تواند آسیب جدی به مزارع و دیگر گیاهان وارد کرده و به عنوان تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب شود.

شهرستان طارم به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، محل مناسبی برای رشد ملخ مراکشی است که تاخیر در سم پاشی و کانون کوبی موجب بالدار شدن ملخ ها و حمله آن ها به مزارع و تخریب همه گیاهان می شود.

آفت ملخ همه ساله در نیمه دوم فروردین ماه در کانون های ملخ و اراضی ملی مشاهده می شود که پس از کانون یابی نسبت به کانون کوبی آن اقدام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ مراکشی مهمان ناخوانده طارمی ها

ملخ مراکشی مهمان ناخوانده طارمی ها