مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 03:102021-05-24بين الملل

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد


اتحادیه اروپا در پی اقدام بلاروس مبنی بر واداشتن یک هواپیمای اروپایی به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک، این کشور را تحت تحریم هوایی قرار داد.

- به نقل از یورونیوز، شورای اروپا در پی فرود اضطراری هواپیمای رایان ایر در فرودگاه مینسک و بازداشت رامان پراتسویچ از مخالفین دولت بلاروس، حریم هوایی اروپا را به روی پروازهای این کشور بست.

پرواز شماره 4978 شرکت هواپیمایی رایان ایر روز یکشنبه در میانه سفرش از آتن، پایتخت یونان به سوی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با هشدار امنیتی از سوی مقامات میسنک درباره وجود بمب در داخل هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در بلاروس شد و به این ترتیب منتقد دولت مینسک بلافاصله بازداشت شد.

در همین راستا، سران 27 کشور اروپایی ضمن درخواست از سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی برای بررسی دقیق این حادثه، از قصد خود برای اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی بیشتر علیه بلاروس خبر داد.

این اقدام بلاروس که از آن به هواپیماربایی تعبیر شده، از آن جهت برای آمریکا و متحدانش گران تمام شد که هواپیمای رایان ایر در حال تردد میان دو کشور اروپایی عضو ناتو بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حادثه را نگران کننده توصیف کرد و از حمایت این سازمان از انجام یک تحقیق کاملا شفاف و مستقل خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد