مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 02:552021-05-24بين الملل

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد


شورای اتحادیه اروپا در پی فرود اضطراری ساختگی هواپیمای حامل رامان پراتسویچ، فعال 26 ساله مخالف دولت بلاروس در فرودگاه مینسک، آسمان این منطقه را به روی پروازهای بلاروس بست.

- شورای اتحادیه اروپا در پی فرود اضطراری ساختگی هواپیمای حامل رامان پراتسویچ، فعال 26 ساله مخالف دولت بلاروس در فرودگاه مینسک، آسمان این منطقه را به روی پروازهای بلاروس بست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، پرواز شماره 4978 شرکت هواپیمایی رایان ایر روز یکشنبه در میانه سفرش از آتن، پایتخت یونان به سوی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با هشدار امنیتی از سوی مقامات میسنک درباره وجود بمب در داخل هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در بلاروس شد و به این ترتیب منتقد دولت بلاروس بلافاصله بازداشت گردید.

شورای اتحادیه اروپا در قطعنامه نشست ویژه برای بررسی این حادثه، از بلاروس خواست تا فورا رامان پراتسویچ و سوفیا ساپگا، دو روزنامه نگار مسافر این هواپیما را آزاد کند.

رهبران 27 کشور اروپایی ضمن درخواست از ایکائو برای بررسی دقیق این حادثه بی سابقه از قصد خود برای اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی بیشتر علیه بلاروس خبر داده است.

بر خلاف روسیه، تنها حامی بلاروس در این ماجرا که واکنش کشورهای غربی به این حادثه را تکان دهنده و اقدام بلاروس را عقلانی توصیف کرده، این اقدام نگرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد