مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 20:452021-05-24فرهنگي

خانیان و بهار دو نامزد دیگر جایزه آسترید لیندگرن


شورای کتاب کودک برای دومین دور متوالی «جمشید خانیان» را در بخش نویسندگان و «عبدالحکیم بهار» را در بخش ترویج خواندن برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما) معرفی کرد.

- شورای کتاب کودک برای دومین دور متوالی جمشید خانیان را در بخش نویسندگان و عبدالحکیم بهار را در بخش ترویج خواندن برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما) معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای کتاب کودک به عنوان یکی از چهار نهاد ایرانی معرفی کننده نامزد جایزه یادبود آسترید لیندگرن (آلما) 2022، نامزدهای مورد نظر خود را به این شرح معرفی کرد: جمشید خانیان به دلیل نقش پررنگ و تأثیرگذار در روند شکل گیری ادبیات داستانی نوجوان امروز، تأکید بر مفاهیم انسانی چون صلح، مدارا، احترام به دیگری، دوستی، عشق، پرداختن به مسائل و بحران های انسانی چون انواع تبعیض، جنگ، مهاجرت، تنهایی، مرگ، هویت، ارتباط بین نسل ها، زندگی شهری، توجه به فرم و تکنیک در کنار محتوای غنی، بیان نمایشی و تشخص زبانی و هویت داشتن سبک نوشتاری، تأکید بر جنبه های زیبایی شناسانه و هنری و عدم نگاه تعلیمی و تربیتی به عنوان نامزد بخش نویسندگان جایزه آسترید لیندگرن معرفی شد.

در بخش ترویج خواندن نیز عبدالحکیم بهار به دلیل سال ها فعالیت مستمر، خستگی ناپذیر و خودجوش در زمینه ترویج کتابخوانی در مناطق دورافتاده از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانیان و بهار دو نامزد دیگر جایزه آسترید لیندگرن

خانیان و بهار دو نامزد دیگر جایزه آسترید لیندگرن