مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 11:052021-05-24سياسي

چگونه خرمشهر آزاد شد؟/ روایت فتح خونین شهر از زبان سردار فضلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرری، سردار علی فضلی جانشین معاونت هماهنگ کننده پیش بینی شد، حال مواجه هستیم با یک شرایطی که باید تمرین و آمادگی رزمندگان در حد باشد که از این موانع عبور کند، جنگ در عبور از رودخانه، جنگ در دشت و صحرا و جنگ در منطقه رملی فکه به طوری که در فکه هر فردی که راه می رفت 10 تا 15 سانت در زمین فرو می رفت.

سردار فضلی در خصوص ویژه بودن جنگ در منطقه خرمشهر افزود: چون دشمن همه تمهیدات دفاع از خرمشهر را پیش بینی و همه زمین را مسلح کرده است، نه تنها از زمین بلکه از آسمان هم همه چیز را در نظر گرفته بود تا ما قادر به رخنه و ورود به خرمشهر نباشیم.

وی با بیان اینکه این عملیات در سه مرحله طراحی شد، اضافه کرد: عبور از رودخانه کارون و رسیدن به جاده اهواز و خرمشهر  که بیش از 110 کیلومتر در اشغال دشمن، مرحله دوم رسیدن به مرزهای بین المللی و مرحله سوم به سمت خرمشهر قطع بین بصره و خرمشهر، رسیدن به جاده شلمچه و رسیدن به رودخانه اروند بود.

جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه ابراز کرد: همزمان با شب آغازین عملیات در 10 اردیبهشت 1361 رزمنده ها عملیاتی را که برای عبور از رودخانه کارون باید شروع می کردند، ما هم در منطقه فکه باید تپه های رمله 181 و 182 را تصرف می کردیم، جلوی ما میدان مین ها و موانع متعددی بود اما خداوند عنایاتش را پی در پی شامل حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه خرمشهر آزاد شد؟/ روایت فتح خونین شهر از زبان سردار فضلی

چگونه خرمشهر آزاد شد؟/ روایت فتح خونین شهر از زبان سردار فضلی