مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 08:502021-05-24بين الملل

آمریکا: برای مهار ایران به حضور در منطقه ادامه می دهیم


فرمانده تروریست های سنتکام می گوید عربستان خواهان تداوم حضور نظامی آمریکا در منطقه در راستای رفع نگرانی هایش از جانب ایران است و واشنگتن هم به دغدغه های ریاض اهمیت می دهد.

- به نقل از ای بی سی نیوز، کنث مک کنزی فرمانده واحد تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا) که روز یکشنبه به عربستان سعودی سفر کرد، مدعی است اگرچه در ادامه رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک، احتمال کم رنگ شدن حضور نظامی آمریکا در منطقه وجود دارد؛ اما ریاض همچنان خواستار کمک نظامی واشنگتن برای مهار ایران است.

به ادعای مک کنزی، بازنگری در وظایف ارتش آمریکا به نفع حضور در مناطق دیگر، نگرانی هایی را در عربستان سعودی ایجاد کرده است.

وی در ادامه ادعاهای ایران هراسانه خود افزود: فکر می کنم آن ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که در صورت حمله ایران، به آن ها کمک خواهد شد.

مک کنزی همچنین مدعی شد که به اعتقاد وی، آنچه بسیار مهم تر است نوعی از طیف گسترده توانایی است که آمریکا به عربستان داده است که از آن جمله می توان به به ارتباط سامانه های ضدموشک پاتریوت عربستان سعودی و آمریکا اشاره کرد که توانایی ریاض در رهگیری موشک های شلیک شده از سوی یمن را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: برای مهار ایران به حضور در منطقه ادامه می دهیم

آمریکا: برای مهار ایران به حضور در منطقه ادامه می دهیم