مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 08:452021-05-23پزشكي

برنامه وزارت بهداشت برای بررسی عوارض فعال واکسن کرونا


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وزارت بهداشت، برنامه بررسی عوارض فعال واکسن را با کمک جمعی از محققین در 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور شروع کرده و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: وزارت بهداشت، برنامه بررسی عوارض فعال واکسن را با کمک جمعی از محققین در 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور شروع کرده و به محض اتمام مطالعه، نتایج آن اطلاع رسانی می شود.

در این مطالعه در خصوص 3 واکسن پرکاربرد، مطالعات عوارض بر مبنای مراقبت های فعال انجام می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: منظور از مراقبت فعال این است که تمامی افرادی که تمایل به حضور در این مطالعه را دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه برای حضور در مطالعه توسط کارشناسان بهداشتی، بدون اینکه در روند واکسیناسیون فرد مداخله ای کنند مورد بررسی قرار می گیرند.

ابتدا به مدت 7 روز با آن افراد به صورت روزانه تماس گرفته شده عوارض را از او می پرسند و پس از آن هم تا 3 ماه، هر هفته یکبار با آن فرد تماس می گیرند و اگر عوارضی مشاهده شده باشد، ثبت می کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از عوارضی که گزارش می شود، نشان دهنده تاثیر واکسن ها هستند مثل درد عمومی بدن، تب، سردرد، علائم شبیه سرماخوردگی که نه تنها ایجاد نگرانی نمی کند بلکه اصولاً می توان آن را علائمی از تحریک سیستم ایمنی در ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه وزارت بهداشت برای بررسی عوارض فعال واکسن کرونا

برنامه وزارت بهداشت برای بررسی عوارض فعال واکسن کرونا