مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 07:402021-05-23اجتماعي

اثر آلودگی نوری بر آثار تاریخی اصفهان


تعدادی از دانشجویان گروه آمار دانشگاه اصفهان در پژوهشی به بررسی اثر آلودگی نوری بر آثار تاریخی، هنری و مکان های شهر اصفهان پرداخته اند که بر اساس نتایج به دست آمده از آن، - تعدادی از مکان های شهر اصفهان شدت نوری خارج از حدود استاندارد دارند و دارای آلودگی نوری زیادی هستند.

از نظر علمی، به نورهای مصنوعی ای که در زمان و یا مکان نامناسب از استانداردهای خود خارج شده و با کیفیت نامطلوب به محیط زیست و آسمان شب آسیب بزنند، آلودگی نوری گفته می شود.

پیشرفت تکنولوژی، اهمیت تعلیم و بالارفتن سطح توقع باعث شده که بشر خواستار روشنایی بیشتر شود و در نتیجه میزان آلودگی نوری و آسیب به محیط زیست افزایش یافته است.

از آنجایی که اثر آلودگی نوری بر آسمان شب مشهودتر است، در این خصوص، بررسی هایی برای بیان میزان آلودگی نوری در رصدخانه مونت ویلسون آمریکا انجام شد و اولین قانون نوری جهان در شهر فلگستف آمریکا ارائه و این شهر به اولین شهر تاریک دنیا مشهور شد.

همچنین، جمهوری چک نخستین کشوری است که با تصویب قانونی، درصدد حذف آلودگی نوری برآمد و گروه ها و موسسه هایی نیز در این رابطه شکل گرفتند؛ همانند IDA که هدف اصلی آن جلوگیری از تاثیرات آلودگی نوری بر آسمان شب است اما اهداف دیگری مانند جلوگیری از اتلاف انرژی، آسیب ها و خطرات آلودگی نوری را نیز دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر آلودگی نوری بر آثار تاریخی اصفهان

اثر آلودگی نوری بر آثار تاریخی اصفهان