مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 11:402021-05-22دانش

مدال برنز دو پژوهشگر ایرانی در مسابقات بین المللی اختراعات سوییس


دو پژهشگر ایرانی با ساخت دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده اشیا در چهل و هشتمین دوره از مسابقات بین المللی اختراعات سوییس موفق به کسب رتبه سوم و مدال برنز شدند.

- جی پلاس ، سید مجتبی قرآنی و حسام الدین آتشی، پزشکان مخترع و پژوهشگران جوان ایرانی با اختراع دستگاه ضد عفونی کننده در برابر میکروارگانیسم های مختلف از جمله ویروس کرونا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این دور از مسابقات بین المللی اختراعات سوییس موفق به کسب رتبه سوم و مدال برنز از بین بیش از 800 اختراع مطرح از کشورهای مختلف شدند.

سید مجتبی قرآنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: این دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده اشیا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قادر به ضدعفونی کردن تمامی اشیا الکترونیکی، پارچه ای از قبیل لپ تاپ، موبایل، البسه است و امکان شناسایی نوع جنس اشیا را دارد.

وی بیان کرد: این دستگاه از طریق سنسورهای تعبیه شده در آن قادر به شناسایی جنس اشیا، سایز، دیجیتال بودن اشیا و دیگر شاخص ها است و بر اساس آن می تواند به تنظیم مدت زمان برای پاکسازی شی و نیز تشخیص استفاده از اشعه یو وی 30، گاز پلاسما، حرارت و رطوبت برای شیئ مورد نظر در کمترین زمان ممکن اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدال برنز دو پژوهشگر ایرانی در مسابقات بین المللی اختراعات سوییس

مدال برنز دو پژوهشگر ایرانی در مسابقات بین المللی اختراعات سوییس