مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 09:052021-05-22سياسي

نگاه حرام بذر شهوت را در دل انسان کاشته و مانع درک حقایق می شود


تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه نگاه حرام بذر شهوت را در دل انسان کاشته و مانع درک حقایق می شود، گفت: نگاه حرام تیر مسموم شیطان است.

- ، آیت الله محمدباقر تحریری در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: مواعظ انبیا و اولیای الهی در همه ادیان الهی مشترک بوده و در صحف پیامبران بیان شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به مواعظ حضرت عیسی (ع) ادامه داد: مصحف حضرت عیسی (ع) بیشتر موعظه است و ایشان دو قاعده کلی را برای موفقیت انسان بیان می کنند نخست آنکه انسان دوست دارد به برخی امور دست یابد در حالی که قهرا به آن نمی رسد؛ بنابراین ناچار است از آن دل ببرد تا به امور ضروری دست یابد.

وی وجود موانع و ناگواری ها را از ضروریات این عالم خواند و گفت: انسان باید در برابر این موانع ناگوار صبر و شکیبایی داشته باشد، برای مثال آدمی فقر و بیماری را نمی خواهد اما بعضاً به آن مبتلا می شود تا مورد آزمایش قرار گیرد.

آیت الله تحریری ادامه داد: انسان همیشه نمی تواند در مسیر حق و بندگی خدا به آنچه میلش می کشد دست یابد؛ بنابراین تمایلات انسان با تقاضا و خواسته های پروردگار و اولیای الهی که شامل مصالح انسان است باید یکی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه حرام بذر شهوت را در دل انسان کاشته و مانع درک حقایق می شود

نگاه حرام بذر شهوت را در دل انسان کاشته و مانع درک حقایق می شود