مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 08:252021-05-22دانش

صفحه خورشیدی بدون قاب ساخته شد


محققان سنگاپوری با ابداع صفحات خورشیدی بدون قاب می گویند که این نوع صفحات خورشیدی می توانند مستقیماً روی بام ها نصب شوند.

- محققان سنگاپوری با ابداع صفحات خورشیدی بدون قاب می گویند که این نوع صفحات خورشیدی می توانند مستقیماً روی بام ها نصب شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، شرکت سنگاپوری فناوری های خورشیدی مکسئون (Maxeon) موفق به ساخت صفحات خورشیدی بدون قاب شده است که راهی برای نصب این پنل های فتوولتاییک بر روی سقف آن دسته از ساختمان های تجاری ارائه داده است که ممکن است نتوانند از تنظیمات کنونی پشتیبانی کنند.

این شرکت صفحات خورشیدی بدون قاب، نازک و سبکی ایجاد کرده است که می توانند مستقیماً روی سقف بام ها چسبانده شوند.

جف واترز مدیرعامل شرکت مکسئون می گوید: ابداع جدید ما میراث 35 ساله ما در زمینه نوآوری در فناوری پنل های خورشیدی است و بار دیگر توانایی تیم تحقیق و توسعه ما در توسعه یک فناوری برتر را نشان می دهد.

وی افزود: برای نزدیک به 50 سال، صنعت انرژی خورشیدی تقریباً به طور انحصاری بر روی ساخت صفحات خورشیدی شیشه ای متمرکز شده است.

با افزایش اندازه صفحات خورشیدی و کاهش هزینه سلول های خورشیدی، هزینه حمل، نصب و تعبیه صفحات شیشه ای بزرگ، قسمت زیادی از هزینه این سیستم را در برمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفحه خورشیدی بدون قاب ساخته شد

صفحه خورشیدی بدون قاب ساخته شد