مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 06:202021-05-22فرهنگي

بابک خرمدین و سرنوشت محتوم یک اسم به روایت شهرام مکری


شهرام مکری - کارگردان سینما - که چند سال قبل فیلم ماهی و گربه را براساس یک ماجرای واقعی از رستورانی که غذای خود را از گوشت انسان می پخت، ساخته، در گفت وگویی با ایسنا درباره خبرهایی که از این حادثه در هفته قبل منتشر شده است ابتدا به آشنایی خود با بابک خرمدین اشاره کرد و گفت: من بابک خرمدین را از سال ها قبل می شناسم و این شانس را داشتم که معلم او در دوره اولی که به انجمن سینمای جوانان آمده بود، باشم.

این ماجرا مربوط به حدود سال های 78 و 79 است که تازه تدریس را شروع کرده بودم.

در انجمن شاگردی به نام بابک خرمدین داشتم و این اسم چنان ترکیب جالبی بود که در ذهن ماندگار می شد، اما ویژگی بابک تنها همین اسم نبود.

او شخصیتی آرام و خوددار داشت و آنقدر سوال هایش را آرام و باطمأنینه می پرسید که باید دقت می کردی یا سرت را جلو می بردی که بشنوی چه می گوید.

بعد از آن دوره ی انجمن، خاطرم هست که فیلمسازی را شروع کرد و فیلم هایش به خاطر فضای متفاوت و عجیب که شاید تحت تاثیر سینمای اروپا یا فیلمسازهایی مثل شانتال آکرمن باشد، جلب توجه می کرد.

زمانی که در شورای هنروتجربه بودم، وقتی فیلم های او می رسید فکر می کردیم که هنر و تجربه می تواند محل نمایش آثاری مثل فیلم های بابک خرمدین باشد که مدل متفاوتی از سینما هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بابک خرمدین و سرنوشت محتوم یک اسم به روایت شهرام مکری

بابک خرمدین و سرنوشت محتوم یک اسم به روایت شهرام مکری