مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-22اجتماعي

سازمان محیط زیست بر تصمیمات کارشناسی برای حفاظت از گونه های جانوری پافشاری کند


بیست و دوم ماه مه مصادف با اول خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است.

یک کارشناس ارشد تنوع زیستی می گوید: حفاظت بدون مشارکت جوامع محلی و بعد اقتصادی پایدار نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست باید بر تصمیماتی که برپایه اصول علمی می گیرد، - بیست و دوم ماه مه مصادف با اول خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است.

یک کارشناس ارشد تنوع زیستی می گوید: حفاظت بدون مشارکت جوامع محلی و بعد اقتصادی پایدار نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست باید بر تصمیماتی که برپایه اصول علمی می گیرد، پافشاری کند.

مهدی نبی یان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به تاثیراتی که انقراض یک گونه می تواند بر اکوسیستم بگذارد، اظهار کرد: نمی توان یک گونه را تنها از منظر ارزش های حفاظتی یا نقشی که در اکوسیستم ایفا می کند، مدنظر قرار داد چراکه باید ارزش ها و نقش های دیگری از جمله ارزش های فرهنگی، زینتی، دارویی و .

را نیز در ارزش گذاری گونه ها قائل شویم و تنها با درنظر داشتن تمام کارکردها و نقش ها است که می توانیم ارزش هر گونه را در یک جامعه و به صورت مستقل بررسی کنیم.

وی درباره گونه های در معرض انقراض گفت: گونه های در خطر انقراض کشور را می توان به دو بخش تقسیم کرد؛ گونه هایی که در لیست سرخ سازمان های بین المللی به عنوان گونه های در خطر انقراض شناخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست بر تصمیمات کارشناسی برای حفاظت از گونه های جانوری پافشاری کند

سازمان محیط زیست بر تصمیمات کارشناسی برای حفاظت از گونه های جانوری پافشاری کند