مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:202021-05-22اجتماعي

تنوع زیستی در محاصره مخاطرات خشکسالی


رییس اداره محیط زیست بجستان از تهدیدات خشکسالی بر تنوع زیستی منطقه خبر داد و گفت: کاهش بارندگی ها و به دنبال آن کاهش شدید منابع آبی و کمبود علوفه در مراتع، - ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره محیط زیست بجستان از تهدیدات خشکسالی بر تنوع زیستی منطقه خبر داد و گفت: کاهش بارندگی ها و به دنبال آن کاهش شدید منابع آبی و کمبود علوفه در مراتع، تنوع زیستی را با چالش هایی مواجه کرده است.

روز 22 مه هر سال به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نام گذاری شده است؛ تنوع زیستی برای انسان بسیار مهم است زیرا تنوع گونه های جانوری و گیاهی به معنی پایدار بودن محیط زیست در جهت تعادل طبیعت است.

یکی از مهمترین معضلات و چالش های محیط زیستی که در حال حاضر کشور و به خصوص مناطق مختلف خراسان رضوی با آن روبه رو است معضل خشکسالی های پی در پی و از جمله خشکسالی هایی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم.

شهرستان بجستان در جنوب استان خراسان رضوی نیز از جمله مناطقی است که سال جاری با خشکسالی شدیدی دست و پنجه نرم می کند.

قطعا این خشکسالی اثرات سوء بسیاری بر جنبه های مختلف زیست محیطی دارد و یکی از اثراتش تاثیرات جبران ناپذیر این بحران بر تنوع زیستی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: تنوع زیستی یعنی تنوع ژن ها، تنوع گونه ها، تنوع اکوسیستم ها و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع زیستی در محاصره مخاطرات خشکسالی

تنوع زیستی در محاصره مخاطرات خشکسالی