مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 03:452021-05-22اجتماعي

هر 20 دقیقه یک گونه جانوری منقرض می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: گونه ها با آهنگی بسیار سریع که در تاریخ زمین شناسی بی سابقه است در حال از بین رفتن هستند و بیشتر این انقراض ها به خاطر فعالیت های انسان هاست و حدود هر 20 دقیقه یک گونه منقرض می شود که سرعت ازبین رفتن گونه ها امروزه .

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: گونه ها با آهنگی بسیار سریع که در تاریخ زمین شناسی بی سابقه است در حال از بین رفتن هستند و بیشتر این انقراض ها به خاطر فعالیت های انسان هاست و حدود هر 20 دقیقه یک گونه منقرض می شود که سرعت ازبین رفتن گونه ها امروزه هزار تا 10 هزار برابر بیشتر از سرعت انقراض طبیعی است.

حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا گفت: در سال جاری یک خردادماه به عنوان روز جهانی تنوع زیستی با شعار ما بخشی از راه حل برای طبیعت هستیم نامگذاری شده است.

وی افزود: از بیابان های خشک و سوزان در آفریقا تا جنگل های بارانی سرسبز آمازون، از اعماق اقیانوس ها تا تپه های مرجانی درخشان، طبیعت جهان ما آمیزه ای است شگفت از چشم اندازها، مواد، رنگ ها و بافت های مختلف، زمین، هوا، دریاها و سیاره ها، خانه ریزترین حشرات و بزرگترین حیوانات است و این یعنی مجموعه غنی از نیروهای وابسته به هم و مرتبط که تنوع زیستی نام دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 20 دقیقه یک گونه جانوری منقرض می شود

هر 20 دقیقه یک گونه جانوری منقرض می شود