مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 03:252021-05-22اجتماعي

استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی ، گفت: تنوع زیستی به عنوان منابع ارزشمند و سرمایه های طبیعی هر منطقه است که حراست و ارتقاء آن در کیفیت چرخه زیستی و حیات نفش مهم و کلیدی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، تنوع زیستی به عنوان منابع ارزشمند و سرمایه های طبیعی هر منطقه است که حراست و ارتقاء آن در کیفیت چرخه زیستی و حیات نفش مهم و کلیدی دارد.

  تنوع زیستی به مجموعه داشته های طبیعی در گونه های جانوری، آبزی و گیاهی اطلاق می شود که با ضریب سلامت زیستی و طبیعت پویا ارتباط مستقیم دارد و در سال های اخیر به دلیل روند توسعه نامتوازن، دخالت های بشر در طبیعت و در اکوسیستم دچار چالش هایی شده و بسیاری از گونه های باارزش روند کاستی، تهدید و یا انقراض را تجربه می کنند.

   تنوع زیستی که امروز شاهد آن هستیم، محصول میلیاردها سال تکامل موجودات است که به وسیله فرآیندهای طبیعی و البته به طور فزاینده ای تحت تأثیر انسان به وجود آمده است بنابراین، ما بخش جدایی ناپذیر از این تنوع زیستی و به طور کامل وابسته به آن هستیم.

 در قرن حاضر،کاهش تنوع زیستی به طور عمده، نتیجه ی بازخورد فعالیت های انسانی و تهدیدی جدی برای ادامه ی حیات او در کره ی زمین است، به رغم تلاش های انجام شده در طول 20 سال گذشته، با ویرانی زیستگاه ها، بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است

استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است