مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-20اجتماعي

این کوه مقدس تبدیل به «سیمان» می شود


از سال گذشته موضوع ثبت کوه بی بی شهربانو در میراث طبیعی مطرح شده و جلساتی نیز در این راستا تشکیل شده اما همچنان فعالیت کارخانه سیمان برای برداشت از کوه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، کوه و مقبره بی بی شهربانو در شمال شرقی شهرری و در مجاورت کارخانه سیمان تهران سال هاست که در معرض آسیب های و تخریب قرارگرفته است.

این کوه بر اساس برخی منابع محلی بی بی شهربانو همسر امام حسین (ع) در آن به خاک سپرده شده و گردشگران فراوانی از داخل و خارج از کشور برای بازدید از این مقبره در محل حاضر می شوند.

در حال حاضر چندین سال است که بهره برداری معادن و تعریض جاده منتهی به عرصه و حریم مقبره بی بی شهربانو در این محوطه آسیب های زیادی را به این محوطه تاریخی وارد کرده و بدون هیچ گونه توجهی به هشدارهای فعالان میراث و محیط زیست این تخریب ها ادامه دارد.

از سال گذشته موضوع ثبت میراث طبیعی این اثر مطرح شده و جلساتی نیز در این راستا تشکیل شده اما همچنان اقدامی در خصوص ثبت صورت نگرفته و این در حالی است که تنها در صورت ثبت ملی می توان از تخریب این اثر تاریخی و ارزشمند جلوگیری کرد.

فعالان حوزه میراث معتقدند که کوه بی بی شهربانو به منظور برداشت سنگ سیمان به نام یک نهاد دولتی سند خورده و در حال حاضر شهرداری پایتخت و سازمان محیط زیست باید نسبت به با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کوه مقدس تبدیل به «سیمان» می شود

این کوه مقدس تبدیل به «سیمان» می شود