مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-20بين الملل

چرا بقیع هنوز بازسازی نشده است؟


پس از تخریب بقیع توسط وهابیون سعودی، پادشاه عربستان از مسلمانان عذرخواهی هم نکرد.

اما بعد از آن اقدام وهابیون، چه شد که پادشاه عربستان مجوز زیارت بقیع را مجدد صادر کرد و اکنون قبور ائمه اطهار (ع) قابل شناسایی است؟ - لحظاتی از زیارت ائمه اطهار در بقیع همزمان با غفلت سعودی ها پس از تخریب بقیع، اعتراض های عمومی در جهان اسلام صورت گرفت و حتی حوزه های علمیه و برخی بازارهای کشورهای اسلامی همچون ایران و عراق چند روز تعطیل شد.

در آن دوران سیدابوالحسن اصفهانی و میرزا حسین نایینی تخریب بقیع را به سایر علما در تهران اطلاع رسانی کردند و علمای ایران و نجف با هم برای جبران این خسارت و توهین به اماکن مقدس اسلام آن هم در شهر پیامبر (ص) جلساتی برگزار کردند تا اینکه پس از یک سال تصمیم به پیگیری این ماجرا می گیرند.

بقیع قبل از تخریب توسط وهابیون  پادشاه سعودی چگونه با ازسرگیری زیارت بقیع و پاکسازی خرابه ها پس از تخریب موافقت کرد؟+ سند پس از تخریب بقیع یک سال حج تمتع برگزار نشد و در عربستان هم ناآرامی هایی وجود داشت و نبود امنیت برای حضور مسلمانان در مکه مکرمه و همچنین اعتراض به اقدام سعودی ها، موجب شد تا حج برگزار نشود.

اما یک سال پس از تخریب بقیع توسط وهابیون، یعنی در سال 1345 هجری قمری علامه محمد حسین حائری اصفهانی معروف به صاحب الفصول بعد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بقیع هنوز بازسازی نشده است؟

چرا بقیع هنوز بازسازی نشده است؟