مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 10:502021-05-19سياسي

چرا «شرح حدیث جنود عقل و جهل» از مهمترین کتاب های امام خمینی است؟


امام خمینی در این کتاب دیدگاه اختصاصی خود در باره کتاب و استاد اخلاق را بیان کرده و با شرح و تبیین دو فطرت اصلی و تبعی که وجود انسان بر آن سرشته شده؛ - پایگاه خبری جماران: هشتمین کتابی که امام خمینی (س) نوشته اند، کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل میباشد.

تألیف این اثر در روز دوم ماه مبارک رمضان 1363ق در محلات به اتمام رسید، ایامی که ایشان به واسطه گرمای هوا، از قم به آنجا مسافرت کرده بود.

کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل آخرین اثر از تألیفات عرفانی ـ اخلاقی حضرت امام است، آثاری که از کتاب شرح دعای سحر در سال 1307ش آغاز گردید و در مدت 15 سال در حالی که به تحصیل و تدریس هم اشتغال داشتند، موفق به نوشتن این آثار شدند: 1ـ شرح دعای سحر 2ـ تعلیقه بر فوائد رضویه 3ـ مصباح الهدایه إلی الخلافه و الولایه 4ـ تعلیقه بر شرح فصوص قیصری و مصباح الانس 5ـ شرح چهل حدیث 6ـ سرّالصلوه 7ـ آداب الصلوه 8ـ شرح حدیث جنود عقل و جهل.

البته ایشان در دوره دوم از فعالیت های تألیفی خود به مسائل عقلی و عرفانی هم در حاشیه و یا اثناء مباحث و آثار فقهی و اصولی خود توجه داشتند که به هنگام معرفی آن آثار، به آنها پرداخته خواهد شد، إنشاالله.

سابقه نشر این کتاب به سال 1357ش برمیگردد، چرا که دست نوشته های حضرت امام توسط یکی از شاگردان ایشان در سه جلد با عنوان اخلاق اسلامی در مشهد بوسیله انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «شرح حدیث جنود عقل و جهل» از مهمترین کتاب های امام خمینی است؟

چرا «شرح حدیث جنود عقل و جهل» از مهمترین کتاب های امام خمینی است؟