مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-05-19بين الملل

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند/توسعه برنامه های فرهنگی


با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه، - حشمت اله صیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو شهر عقد خواهر خواندگی است .

  وی عنوان کرد: خواهر خواندگی شهرها پیوند بین دو شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترکات خاصی از نظر علمی، فرهنگی و تاریخی است.

  وی گفت: سلیمانه یکی از شهرهای اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ فرهنگی  و اجتماعی دارای نمادها و تشابهات فرهنگی با سنندج است.

  صیدی افزود: علاوه بر تشابهات فرهنگی و اجتماعی این دو شهر در سال 98 توانستند از سوی یونسکو به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شوند.

 وی گفت: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی،  توسعه صنعت گردشگری و همچنین استفاده از پتانسیل ها هر دو طرف جهت اجرای پروژه های سرمایه گذاری پیشنهاد خواهر خواندگی سنندج شهر خلاق موسیقی با شهر سلیمانه شهر خلاق  ادبیات به شورای شهر پیشنهاد داده شد.

  صیدی اضافه کرد:در جلسه شورای شهر پیشنهاد این شهرداری مبنی بر عقد خواهر خواندگی دو شهر سنندج وسلیمانه مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند/توسعه برنامه های فرهنگی

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند/توسعه برنامه های فرهنگی