مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-17بين الملل

روزهای دشوار صدراعظم جوانِ اتریش/ آیا کورتز استعفا می کند؟


تحقیقات دادستانی اتریش درباره صدراعظم این کشور به اتهام «شهادت دروغ»، جوان ترین رهبر اروپا را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

- تحقیقات دادستانی اتریش درباره صدراعظم این کشور به اتهام شهادت دروغ ، جوان ترین رهبر اروپا را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاریمهر به نقل از یورو نیوز، سباستین کورتز صدر اعظم اتریش در حالی کناره گیری از مقامش به دلیل تحقیق دادستانی این کشور علیه خود را رد کرده که یکی از دشوارترین دوره های حیات سیاسی اش را می گذراند.

دادستانی اتریش اعلام کرده که درباره ادای شهادت دروغین از سوی سباستین کورتز در برابر کمیته پارلمان این کشور تحقیق خواهد کرد.

در صورتی که دادستانی تصمیم به تعقیب قضایی سباستین کورتز بگیرد او اولین صدر اعظم این کشور خواهد بود که با تشکیل پرونده ای قضایی در دوران زمامداری اش روبرو می شود.

رییس 34 ساله دولت اتریش مظنون به ادای شهادت دروغین درباره پرونده رسوایی معروف به ایبیزا گیت و دیگر اتهامات وارده به او و یاران سیاسی اش است.

رسوایی ایبیزا گیت در سال 2019 منجر به سقوط دولت ائتلافی سباستین کورتز شد.

از سوی دیگر هاینتس کریستیان اشتراخه رهبر وقت حزب راست افراطی آزادی و شریک ائتلافی سباستین کورتز در تصاویری که در آن سال منتشر شد در حال مذاکره بر سر اعطای قراردادهای دولتی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای دشوار صدراعظم جوانِ اتریش/ آیا کورتز استعفا می کند؟

روزهای دشوار صدراعظم جوانِ اتریش/ آیا کورتز استعفا می کند؟