مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-17اقتصادي

شیراز حسرت به دل موزه ای استاندارد


عضو و معاون هیئت اجرایی ایکوم ایران با اشاره به گذشت حدود صدساله از احداث اولین موزه در ایران و رونقی که طی دهه های 80 و 90 در بحث کمیت موزه های خصوصی و دولتی و مشارکتی شاهد بوده ایم، - ایسنا/فارس عضو و معاون هیئت اجرایی ایکوم ایران با اشاره به گذشت حدود صدساله از احداث اولین موزه در ایران و رونقی که طی دهه های 80 و 90 در بحث کمیت موزه های خصوصی و دولتی و مشارکتی شاهد بوده ایم، تاکید کرد که علیرغم رشد کمی، همچنان فارس و شیراز حسرت به دل موزه ای استاندارد است.

سرزمینی را که پارسیان نخست بار حدود دو هزار و پانصد سال پیش در آن اقامت گزیدند، فاخرانه به شکوهی بدیع آراستند و مشعل تمدنی سترگ و مقدس را در آن افروختند که اینک از پس گذر سالیان بسیار، خویشتن را هم چنان وامدار آن می دانیم.

پارسیان به احیاء و حفظ حیات ملی ایرانیان پرداخته، با دست یازیدن به اقداماتی سترگ، سروری ایرانیان را بر ملل هم عصر خویش دست یافتنی ساختند.

آنان اشتهار و آوازه پارس را بدان حد وسعت و استمرار بخشیدند که از آن پس ایرانیان به پارسیان مخاطب شدند.

از آن پس در سرزمین ایزدی پارس سایه حضور اقوام گوناگونی را باز می یابیم که هریک به فراخور توانمندی خویش، حضور، خرد و اشتیاق خود را در قالب مفاهیم گوناگون چونان سنگ نگاره هایی بر الواح و دیواره های تاریخ و گذر زمان این مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز حسرت به دل موزه ای استاندارد

شیراز حسرت به دل موزه ای استاندارد