مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-05-17فرهنگي

حفظ و گسترش فرهنگ زبان فارسی با تعصب به وجود نمی آید/شاهنامه یک حماسه ملی است


اثر فردوسی تعیین کننده ارتباطات ایرانی و پاسداشت هویتی است که نیاکان ما برایمان به یادگار گذاشته اند و ما با این هویت خود را به جهانیان معرفی می کنیم - ایسنا/هرمزگان یک نویسنده، منتقد و پژوهشگر گفت:اثر فردوسی تعیین کننده ارتباطات ایرانی و پاسداشت هویتی است که نیاکان ما برایمان به یادگار گذاشته اند و ما با این هویت خود را به جهانیان معرفی می کنیم عالمه میرشفیعی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص به اهمیت کار فردوسی در حفظ زبان و فرهنگ ایرانیان، افزود: زبان و فرهنگ رابطه مستقیمی با هم دارند و در واقع زبان بیان کننده مفاهیم فرهنگی است که ما در ارتباطات اجتماعی به هم منتقل می کنیم.

وی تصریح کرد: فردوسی زمانی این خدمت بزرگ فرهنگی را انجام داد که هویت ایرانی تحت سلطه قومیت های غیر ایرانی قرار گرفته بود.

میرشفیعی در رابطه با هدف از بزرگداشت فردوسی اظهار کرد: هدف از بزرگداشت حکیم فردوسی و اثر فاخر وی تعصب ورزی نیست بلکه پاسداشت اثر ارزشمند فردسی، به عنوان یک حماسه ملی در مشخص شدن هویت ایرانیان به عنوان یک جامعه فرهنگی در جهان است.

وی ادامه داد: اثر فردوسی تعیین کننده ارتباطات ایرانی و پاسداشت هویتی است که نیاکان ما برایمان به یادگار گذاشته اند و ما با این هویت خود را به جهانیان معرفی می کنیم، در کنار احترامی که به سایر هویت ها می گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و گسترش فرهنگ زبان فارسی با تعصب به وجود نمی آید/شاهنامه یک حماسه ملی است

حفظ و گسترش فرهنگ زبان فارسی با تعصب به وجود نمی آید/شاهنامه یک حماسه ملی است