مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-15اقتصادي

مستندنگاری و فن شناسی طرح جامع مرمت میراث جهانی گنبد انجام شد


مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: مستندنگاری و فن شناسی طرح جامع مرمت میراث جهانی گنبد انجام شد.

- ، احمد تجری شامگاه شنبه در خصوص تهیه طرح جامع مرمت میراث جهانی گنبدکاووس، اظهارکرد: جلسه ای با مدیر پروژه تهیه طرح جامع و مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس برگزار شد که طی روند تهیه طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: اواخر سال گذشته با تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار، قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پیمانکار، برای تهیه طرح جامع مرمت پوسته خارجی قسمت مخروطی برج قابوس و ساخت نمونه آجر و ملات مورد استفاده در این بنا منعقد شد که با تمرکز بر مرمت قسمت مخروطی به دلیل فرسایش های زیستی در پوسته خارجی بنا و رویش بوته ها در حال انجام است.

وی افزود: به موازات تهیه طرح جامع مرمت، دفتر فنی پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس سال 98 داربست های را برای بوته زدایی و اجرای برنامه های مطالعاتی بر روی بنا نصب کرد.

تجری بیان کرد: تاکنون برای تهیه طرح جامع مرمت این بنای تاریخی، عملیات مربوط به مستندنگاری و فن شناسی پوسته خارجی قسمت مخروطی برج قابوس شامل شناخت نظام ساختاری پوسته خارجی بنا و تهیه نقشه هایی از آجر چینی به صورت تک به تک اجرا شد و در مرحله بعد با اتکا به اطلاعات به دست آمده مرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستندنگاری و فن شناسی طرح جامع مرمت میراث جهانی گنبد انجام شد

مستندنگاری و فن شناسی طرح جامع مرمت میراث جهانی گنبد انجام شد