مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-15فرهنگي

یزد خالی از فردوسی اما پررنگ از وحشی بافقی


شهردار یزد با بیان این که فردوسی شاعری بزرگ و چهره ای ملی ولی کمتر دیده شده در المان های شهری یزد است، گفت: به منظور پاسداشت شعر و ادب فارسی در سال گذشته ادام به بازپیرایی بوستان وحشی بافقی شاعر محلی یزد و ساخت المان وی برای نصب در این بوستان کردیم.

- ایسنا/یزد شهردار یزد با بیان این که فردوسی شاعری بزرگ و چهره ای ملی ولی کمتر دیده شده در المان های شهری یزد است، گفت: به منظور پاسداشت شعر و ادب فارسی در سال گذشته ادام به بازپیرایی بوستان وحشی بافقی شاعر محلی یزد و ساخت المان وی برای نصب در این بوستان کردیم.

جمال الدین عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در مورد اهتمام به شعر و ادبیات فارسی در ساختار شهری یزد، اظهار کرد: سال گذشته، بوستان وحشی بافقی را بازپیرایی کردیم و المانی از وی ساختیم تا این بوستان تبدیل به محلی برای شعر و ادب فارسی شود.

وی با بیان این که گالری شهری یزد نیز به حوزه ادب و شعر فارسی وابسته است، گفت: به صورت موردی از اشعار شعرای بزرگی مانند فردوسی و سعدی و تصاویری از شاهنامه و شاهنامه خوانی استفاده کردیم.

شهردار ضمن بیان این که شهرداری برنامه ای برای ایجاد المان های شهری مختص فردوسی ندارد، گفت: فردوسی از بزرگترین شعرای کشور است که تاثیرگذاری وی در حوزه شعر و ادب فارسی غیرقابل انکار است اما در المان های شهری عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد خالی از فردوسی اما پررنگ از وحشی بافقی

یزد خالی از فردوسی اما پررنگ از وحشی بافقی