مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-05-10اقتصادي

بهره وری منابع آبی راه گذر از بحران خشکسالی در گلستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تنها راه چاره گذر گلستان از ورطه کم آبی ذاتی، بهره وری از منابع آبی مانند محصولات جایگزین و خشکه کاری برنج است.

- ، سید محسن حسینی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سنوات گذشته به دلایلی مانند ارزش اقتصادی بیشتر برنج، توسعه این کشت با استفاده از آب چاه ها به صورت غرقابی صورت گرفت که موجب آسیب به آبخوان ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بدون شک هدف از ممنوعیت کشت های پرآب طلب در گلستان، حفاظت از منابع آبی و بهره وری کشاورزی است و با توجه به اینکه کشت سنتی و غرقابی برنج نیاز آبی بالایی دارد، به همین منظور لازم است این نوع کشت در استان به همان 15 هزار هکتار نسق قدیمی شالی محدود شود.

وی با اشاره به تبعات توسعه کشت های پر آب طلب در گلستان گفت: بنا به بند ک تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 مصوب مجلس شورای اسلامی؛ که مقرر کرده است: در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چهارچوب سیاست های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم آبی استان تعیین می شود ، کارگروه مورد نظر در استان تشکیل شد و با توجه به خشکسالی سال جاری که از خشک ترین سال ها در 50 سال اخیر است، ممنوعیت کشت شالی و سایر محصولات پر آب طلب در سال آبی جاری را به ویژه توسط آب چاه ها مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره وری منابع آبی راه گذر از بحران خشکسالی در گلستان

بهره وری منابع آبی راه گذر از بحران خشکسالی در گلستان