مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 19:452021-05-10بين الملل

آمریکا زمینه را برای وقوع جنگ داخلی در افغانستان فراهم می کند


یک پژوهشگر مسائل افغانستان با تشریح تحولات داخلی این کشور، می گوید که فروپاشی ائتلاف های سیاسی که نظام را ساخته بود در داخل افغانستان در حال شکل گیری است .

- یک پژوهشگر مسائل افغانستان با تشریح تحولات داخلی این کشور، می گوید که فروپاشی ائتلاف های سیاسی که نظام را ساخته بود در داخل افغانستان در حال شکل گیری است .

حمید عزیزی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تحولات داخلی این کشور اظهار داشت: آمریکا استراتژی که برای قضایای افغانستان آزموده شده و شکست خورده را دنبال می کند.

در واقع رویکرد آمریکا در مسئله پروسه صلح با طالبان، تنها گذاشتن دولت افغانستان و همچنین اعلام آتش بس میان طالبان و آمریکا بدون اینکه با دولت هماهنگی هایی را انجام داده باشند، همان اقداماتی است که شوروی سابق هم آن را دنبال کرد که در نتیجه آن مقاومت در داخل کشور از هم پاشید.

وی تصریح کرد: با همه این شرایط بعد از اینکه آمریکا با طالبان موافقت نامه صلح را امضا کرد شاهد بودیم که بسیاری از سیاسیون نظام چه در داخل دولت و یا خارج از آن با طالبان ملاقات هایی را انجام دادند و رفت و آمدهایی با کسانی که احتمال می رفت کاندیدای حکومت وقت باشند، صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا زمینه را برای وقوع جنگ داخلی در افغانستان فراهم می کند

آمریکا زمینه را برای وقوع جنگ داخلی در افغانستان فراهم می کند