مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 11:102021-05-10اقتصادي

نیاز 649 میلیارد تومانی برای جبران خسارت خشکسالی عشایر در خراسان رضوی


مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به کاهش 50 درصدی نزولات آسمانی در استان گفت: خشکسالی در حوزه مرتع 448 میلیارد تومان، در بخش دام  55  میلیارد تومان، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به کاهش 50 درصدی نزولات آسمانی در استان گفت: خشکسالی در حوزه مرتع 448 میلیارد تومان، در بخش دام  55  میلیارد تومان، در کاهش قیمت بره پرواری 224 میلیارد تومان  و در مجموع   727  میلیارد تومان به عشایر استان خسارت وارد کرده است.

محمد نبوی فرد در خصوص تاثیر خشکسالی بر وضعیت عشایر استان اظهار کرد: با توجه به کاهش بیش از 50 درصدی نزولات آسمانی در خراسان رضوی و با توجه به نوع و شیوه زندگی متکی به دام و دامداری، عشایر این عزیزان تلاشگر و مولد بیشترین تاثیر خشکسالی را حس می کنند و در خط مقدم اثرات آن قرار دارند.

وی افزود: خشکسالی در حوزه مرتع (کاهش علوفه مرتعی) 448 میلیارد تومان، در بخش دام ( زیان کاهش قیمت دام مولد مازاد) 55 میلیارد تومان، در کاهش قیمت بره پرواری 224 میلیارد تومان و در مجموع 727 میلیارد تومان به عشایر استان خسارت وارد نموده است .

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد : مراتع که در گذشته 50 درصد علوفه دام عشایر را تامین می کردند، اکنون با شرایط حال حاضر (فقر مراتع) به کمتر از 10 درصد رسیده است و عشایرچاره ای جزء تعلیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز 649 میلیارد تومانی برای جبران خسارت خشکسالی عشایر در خراسان رضوی

نیاز 649 میلیارد تومانی برای جبران خسارت خشکسالی عشایر در خراسان رضوی