مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-08سياسي

تونل کوهرنگ خوزستان را با بی آبی در همه ماه های سال مواجه می کند


نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث تونل کوهرنگ 3 و پروژه بهشت آباد برای انتقال آب غیر کارشناسی است و خوزستان را با آبی در همه ماه های سال مواجه می کند.

- ، به مشکلات فراوان طرح انتقال آب از کوهرنگ 3 و بهشت آباد به حوزه زاینده رود اشاره کرد و گفت: بر این اساس گزارشی از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تهیه و ارائه شده است.

وی افزود: طبق این گزارش و در صورت راه اندازی طرح انتقال آب بهشت آباد، میزان کمبود آب در استان خوزستان به طور متوسط بیش دو میلیارد مترمکعب در سال خواهد بود و شبکه های آبیاری این استان در سال 37 درصد با کمبود آب مواجه خواهند شد.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: طرح انتقال آب بهشت آباد نیز سالیانه 707 میلیون مترمکعب را انتقال می دهد و در مجموع یک هزار و 755 مگابایت ساعت از انرژی تولیدی سدهای برقی آبی حوزه کارون را می کاهد و باعث غیر اقتصادی شدن سدها خواهد شد.

کعب عمیر، میزان خسارت های وارد شده در این زمینه را به طور تقریبی چهار هزار و 500 میلیارد تومان برشمرد و تأکید کرد: اجرای انتقال طرح بهشت آباد باعث می شود که بی آبی در بسیاری از ماه های سال به وجود بیاید؛ همچنین دبی آب به شدت پایین خواهد آمد و اثرات غیر جبران ناپذیری زیست محیطی را در این خصوص خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونل کوهرنگ خوزستان را با بی آبی در همه ماه های سال مواجه می کند

تونل کوهرنگ خوزستان را با بی آبی در همه ماه های سال مواجه می کند