مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-05اقتصادي

جزییاتی درباره سقوط یک موشک به زمین!


بر اساس گزارش ها موشک حامل ماژول مرکزی ایستگاه فضایی چین از کنترل خارج شده و در حال سقوط به زمین است اما مشخص نیست در کجا فرود خواهد آمد.

- جی پلاس، به نقل از اسپیس دات کام، موشک بزرگی که حامل ماژول مرکزی ایستگاه فضایی چین بود، به طرز کنترل نشده ای در حال ورود به جو زمین و سقوط است، اما هنوز مشخص نیست که در کجا فرود خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بر اساس گزارش اسپیس دات کام، موشک لانگ مارچ 5B چین پس از پرتاب بخشی از ایستگاه فضایی جدید چین به شکل T در روز پنجشنبه به وقت محلی در ونچانگ به طرز غیرقابل پیش بینی در حال سقوط به زمین است.

ماژول ایستگاه فضایی 22.

5 تنی تیان هه پس از انجام عملیات جداسازی ماژول، طبق برنامه ریزی انجام شده در مدار خود قرار دارد که اکنون انتظار می رود طی چند روز یا حدود یک هفته دوباره وارد جو زمین شود.

به گفته اسپیس دات کام، این یکی از بزرگترین موارد ورود مجدد کنترل نشده یک فضاپیما خواهد بود و به طور بالقوه می تواند در یک منطقه مسکونی فرود بیاید البته بر اساس تخمین متخصصان این احتمال هم وجود دارد که در مکانی غیرمسکونی مانند اقیانوس های زمین فرود آید که بیش از 70 درصد کره زمین را در برمی گیرد.

احتمال برخورد یک فرد خاص با بقایای فضایی یکبار در هر تریلیون تخمین زده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی درباره سقوط یک موشک به زمین!

جزییاتی درباره سقوط یک موشک به زمین!