مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-05اقتصادي

به دنبال انحصار در صنعت لوازم خانگی نیستیم/ ضرورتی برای بازگشت خارجی ها نیست


مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت و قیمت لوازم خانگی، از تشدید برخورد با قاچاق لوازم خانگی در سال جاری خبر داد و گفت که وزارت صمت به دنبال ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی نیست.

- مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت و قیمت لوازم خانگی، از تشدید برخورد با قاچاق لوازم خانگی در سال جاری خبر داد و گفت که وزارت صمت به دنبال ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو سال پیش و با تشدید تحریم های آمریکا دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ که در صنعت لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند، ایران را ترک کردند.

در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات آنها از کشورهای دیگری به جز کره به ایران وارد می شود.

وضعیت تقریبا مشابهی در صنعت خودرو با برند رنو و پژو نیز رخ داد.

اما حالا با آغاز مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی و تقویت احتمال بازگشت برجام، گمانه زنی هایی از بازگشت شرکت های خارجی به ایران مطرح شده که موافقان و مخالفانی دارد.

معاون دادستان کل کشور گفته اجازه واردات هیچ محصولی که مشابه داخلی دارد را نمی دهد و انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال انحصار در صنعت لوازم خانگی نیستیم/ ضرورتی برای بازگشت خارجی ها نیست

به دنبال انحصار در صنعت لوازم خانگی نیستیم/ ضرورتی برای بازگشت خارجی ها نیست