مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-05-04اقتصادي

تیشه به ریشه حیات


مدتی است که عرصه های طبیعی و فضای سبز در قوچان با اره و تبر در حال جدال هستند.

- عامل قطع درختان گاه شهرداری و شورای شهر است به بهانه تعریض خیابان ها، گاه مالکان به بهانه سرمایه گذاری هستند و گاه چپاولگران به طمع سودآوری بیشتر با اره به جان این موجودات زنده می افتند و دست به نابودی ریه های زمین می زنند.

هر مسافری که از مسیر جاده ای قوچان به سمت مشهد گذر کرده است حتماً مسیر سبز ورودی شهرستان قوچان با 11 خط سبز را به خاطر می آورد اما این مسیر سبز با اقدامی غیر منطقی و غیرمسئولانه به بهانه جذب و اسکان مسافر در سال های اخیر نابود شد و آن مسیر سبز به یک خاطره برای قوچانی ها مبدل شد.

در ابتدای سال جاری تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که از قطع تعداد بی شماری از درختان کهنسال بید در منطقه نمونه گردشگری شاهرگ خبر می داد و بلافاصله با واکنش بسیار زیادی از طرف مردم مواجه شد اما این واکنش ها و حساسیت ها منجر به قطع این رویه نشد.

و اما در روزهای اخیر باز هم شنیده هایی تکراری مبنی بر قطع درختان به گوش می رسد، این بار اما در مکانی دولتی و زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قوچان.

این قلع و قمع درختان همزمان با سرمای زمستانی بهمن ماه و تعطیلی مدارس و اردوهای دانش آموزی اتفاق افتاد و در هیاهوی تغییرات مدیریتی گم شد و تا کنون مسکوت مانده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه به ریشه حیات

تیشه به ریشه حیات