مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 15:252021-05-03بين الملل

تا آمریکا ایران را تحریم می کند، رسیدن به آتش بس در یمن دشوار است


یک سناتور کنگره آمریکا در اردن در مصاحبه ای اعلام کرد: تا آمریکا ایران را تحریم می کند، رسیدن به آتش بس در یمن دشوار است.

- ، کریس مورفی سناتور کنگره آمریکا در سفر به اردن در مصاحبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که رفع تحریم ها علیه ایران در تحقق صلح در یمن مهم است.

کریس مورفی بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 با ایران (برجام) همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت در سال 2018 توسط ترامپ در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: تا زمانی که ما هنوز اقتصاد ایران را تحریم می کنیم، فشار آوردن بر انصارالله یمن برای پذیرش آتش بس سخت خواهد بود.

این سناتور آمریکایی در امان پایتخت اردن در این باره ادعا کرد که گام های هایی مانند ابتکار عمل عربستان برای آتش بس در یمن و گفتگوهای محرمانه میان ایران و عربستان از جمله موارد تاثیر دولت بایدن در منطقه برای کاهش تنش ها هستند! گفتنی است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی خود پیش از سوم نوامبر سال 2020 ادعا کرده بود که می خواهد به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، ایران روز پنجم اسفند سال گذشته اعلام کرد که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به تداوم تحریم های آمریکا و اجرا نشدن مفاد برجام از سوی طرف اروپایی، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا آمریکا ایران را تحریم می کند، رسیدن به آتش بس در یمن دشوار است

تا آمریکا ایران را تحریم می کند، رسیدن به آتش بس در یمن دشوار است