مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-05-03سياسي

ویترین حفاظتی قرآن های تاریخی سقز تعمیر و تجهیز شد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز از تعمیر و تجهیز ویترین های حفاظتی قرآن های تاریخی روستای مولان آباد و کویره گویزه در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/کردستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز از تعمیر و تجهیز ویترین های حفاظتی قرآن های تاریخی روستای مولان آباد و کویره گویزه در این شهرستان خبر داد.

صلاح نصراللهی در گفت وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: قرآن تاریخی مولان آباد از جمله نسخ خطی منحصر بە فرد و با ارزش کلام الله مجید است که شامل 30جزء کامل قرآن است و بر روی کاغذ دست ساز در ابعاد 40*60سانتی متر با خط نسخ و در 1918 صفحه با نظارت شیخ حسن مولان آباد و خط رسول بن یحیی ابن ملا زکریا و در فاصله سال های1116تا1126 ه.

ق کتابت شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز افزود: برای حفاظت و نمایش این قرآن خطی با ارزش، ویترینی در سال های گذشته تهیه و در مسجد روستای مولان آباد نصب شده است که به مرور زمان معایبی در سیستم نرم افزاری و مکانیکی این ویترین به وجود آمده که در سال جاری با صرف اعتبارات استانی تمامی معایب این ویترین حفاظتی توسط متخصصین امر رفع و دوباره راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویترین حفاظتی قرآن های تاریخی سقز تعمیر و تجهیز شد

ویترین حفاظتی قرآن های تاریخی سقز تعمیر و تجهیز شد