مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-03اقتصادي

خسارت 70 میلیاردی کشاورزان دهاقانی از کم آبی/کشت پاییزه به نصف می رسد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از خسارت ناشی از کم آبی و وزش باد خبر داد و گفت: خسارت 70 میلیارد ریالی وزش شدید باد و کاهش 90 درصدی عملکرد درختان معضل کشاورزان دهاقانی است.

- امیر صفرپور در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه خشکسالی در این شهرستان هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: بحران خشکسالی سال های اخیر در دهاقان هنوز ادامه دارد و بارش باران و برف در این زمینه تاثثر چندانی نداشته است.

وی افزود: علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی و وزش بادهای شدید در سال جاری نیز در شهرستان دهاقان اثرات مخرب و خساراتی نیز به همراه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از خسارات میلیاردی کشاورزان خبر داد و اذعان داشت: وزش شدید باد و طوفان به 11 واحد گلخانه ای سطح شهرستان دهاقان در مناطق دزج، کوشک، لاریچه، سولیجان، گود زندان و سایر مزارع خسارت 70 میلیارد ریالی وارد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین وزش شدید باد و طوفان در روزهای اخیر، با سرعت 70 الی 100 کیلومتر در ساعت سبب خسارت به پوشش پلاستیکی گلخانه‎ ها، تخریب سازه های گلخانه ای و از بین رفتن محصولات گلخانه ها شد.

صفرپور سرمازدگی را هم بحران دیگری در این منطقه دانست و گفت: کاهش دما طی روزهای اخیر سبب خسارت به محصولات زراعی و باغی شد و درختان گردو، زردآلو و بادام را تحت تأثیر قرار داد به نوعی که منجر به کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 70 میلیاردی کشاورزان دهاقانی از کم آبی/کشت پاییزه به نصف می رسد

خسارت 70 میلیاردی کشاورزان دهاقانی از کم آبی/کشت پاییزه به نصف می رسد