مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-02اقتصادي

ایجاد تنش آبی و آب رسانی سیار در پی خشکسالی در ثلاث باباجانی


سرپرست امور آبفا شهرستان ثلاث باباجانی از ایجاد تنش آبی و آبرسانی سیار در پی خشکسالی در این شهرستان خبر داد.

- علی رحمانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارائه خدمات پایدار و مدیریت منابع آبی موجود همواره مورد توجه و از اولویت کاری امور آبفا شهرستان ثلاث باباجانی بوده است، اظهار کرد: در سال آبی جاری این شهرستان میزان بارش محدودی را نسبت به سال های گذشته تجربه کرده است.

وی افزود: میزان نزولات جوی شهرستان ثلاث باباجانی از 556 میلی متر در سال گذشته به 340 میلی متر در سال آبی جاری رسیده که کاهش 40 درصدی نزولات آسمانی و افزایش سرانه مصرف آب به سبب شیوع ویروس کرونا ، موجب کاهش سطح منابع تأمین آب و ایجاد تنش آبی در شهرها و 95 روستای این شهرستان شده است.

سرپرست امور آبفا شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: این شهرستان دارای سه شهر با 6 هزار مشترک است که نیاز آبی آن با یک صد و 40 لیتر در ثانیه از سه دهنه چشمه و 2 حلقه چاه با میزان تولید 75 لیتر در ثانیه تأمین می شود.

وی یکی از مشکلات موجود در شهرستان ثلاث باباجانی را کاهش دبی چشمه سراب شیان عنوان کرد و گفت: این چشمه که تنها منبع تأمین آب شهر میر آباد و 9 روستای آن است با کاهش دبی مواجه شده به طوری که میزان آبدهی آن از 27 لیتر در ثانیه به کمتر از پنج لیتر در ثانیه رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد تنش آبی و آب رسانی سیار در پی خشکسالی در ثلاث باباجانی

ایجاد تنش آبی و آب رسانی سیار در پی خشکسالی در ثلاث باباجانی