مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-02اقتصادي

ماجرای معدن آدینه زنوز چیست؟


آذربایجان شرقی سرزمین معادن ارزشمند از جمله معادن طلا و مس است، اما تجربه تلخ زیست محیطی فعالیت برخی معادن موجب شده تا بدبینی عجیبی در میان مردم استان نسبت به فعالیت معادن ایجاد شود و هر جا معدنی جدید کشف شده و یا به مرحله بهره برداری برسد بر نگرانی بومیان .

- ایسنا/آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی سرزمین معادن ارزشمند از جمله معادن طلا و مس است، اما تجربه تلخ زیست محیطی فعالیت برخی معادن موجب شده تا بدبینی عجیبی در میان مردم استان نسبت به فعالیت معادن ایجاد شود و هر جا معدنی جدید کشف شده و یا به مرحله بهره برداری برسد بر نگرانی بومیان منطقه مبنی بر آلودگی آب های زیرزمینی، به خطر افتادن سلامت ساکنان منطقه، از بین رفتن دام ها و پوششی گیاهی افزوده می شود.

معدن آدینه زنوز در شهرستان مرند، از جمله معادن مورد مناقشه بین دوستداران محیط زیست و افراد محلی با معدن کاران و شرکت بهره بردار است؛ به طوری که چندی پیش اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه معدن کاران با مخالفت و مقاومت شدید اهالی مجبور به ترک روستا شدند ، منتشر شد.

اهالی و دوستداران محیط زیست ادعا می کنند این معدن آلودگی زیست محیطی در پی داشته و ممکن است موجب تلف شدن دام ها، از بین بردن تنوع زیستی، آلودگی خاک، آب زیرزمینی و آب های سطحی توسط مواد شیمیایی آزاد شده از فرآینده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای معدن آدینه زنوز چیست؟

ماجرای معدن آدینه زنوز چیست؟