مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 17:302021-05-02اقتصادي

خوزستان شرایط سختی در مصرف آب دارد / تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به کاهش بارندگی ها و آورد رودخانه ها گفت: در فصل پیش رو شرایط سختی در حوزه مصرف آب داریم و امیدوارم بتوانیم کیفیت آب شرب را در سطح مطلوب نگهداریم و کمیت آب را در روستاها و شهرها حفظ کنیم.

- فاضل عبیات در پایان نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (12 اردیبهشت ماه) با موضوع خشکسالی و تنش آبی برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی در خصوص وضعیت بارندگی و آورد رودخانه ها و برنامه ریزی به منظور کشت تابستانه و دیگر مصارف برگزار شد و بنابراین این جلسه با حضور اعضای شورای کشاورزی و ستاد مدیریت بحران برگزار و تصمیمات مهمی در زمینه کشت تابستانه اتخاذ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: وضعیت بارندگی در سال آبی جاری مناسب نبوده و میزان بارش نسبت به سال های نرمال، 35 درصد کمتر بوده است.

آورد آب از ابتدای مهرماه تاکنون نیز حدود 40 درصد کاهش یافته است.

عبیات ادامه داد: برخلاف پیش بینی ها، در فروردین ماه امسال نسبت به ماه های فروردین در سال های گذشته و وضعیت نرمال، در رودخانه های کارون، دز و کرخه 67 درصد کاهش آورد داشته ایم بنابراین با سال خشکی روبه رو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: برای اینکه کشاورزان کشت تابستانه داشته باشند، البته کشت های مجازی که اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان شرایط سختی در مصرف آب دارد / تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب

خوزستان شرایط سختی در مصرف آب دارد / تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب