مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-02سياسي

بهترین درخواست در شب قدر چیست؟/اوصاف هولناک قیامت در قرآن کریم


انسان باید قیامت را باور کند و به آن یقین داشته باشد در این صورت در زمره نجات یافتگان قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محسن قرائتی در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن که با موضوع معاد از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار داشت: شب قدر، شب سرنوشت و مقدرات است، شبی که خیر و شر هر انسانی در آن شب اندازه گیری می شود و شبی است که قرآن کریم درباره آن می فرماید برابر با هزار ماه است؛ این هزار ماه مطابق با هشتاد سال و برابر با عمر یک انسان کامل است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه معاد یک امر جسمانی است نه روحانی، ادامه داد: انسان با همین جسم در عالم قیامت حاضر می شود و قرآن کریم در این باره می فرماید آن هنگام که انسان ها زنده می شوند و از قبر بیرون می آیند، مقصود همان حالت جسمانی است.

وی ادامه داد: گاهی شبهه ایجاد می شود که چگونه ممکن است روح و جسم انسان که از یکدیگر جدا و اعضا و جوارحی که به خاک و دیگر عناصر تبدیل شده، مجدد زنده شود؟ پاسخ بسیار ساده است زیرا آن کسی که توانسته انسان را با این همه پیچیدگی خلق کند قطعاً زنده کردن و به قولی مونتاژ آن نیز بعد از مرگ کار سختی نیست.

حجت الاسلام قرائتی با طرح این سوال که چگونه انسان در قیامت حاضر می شود؟ پاسخ داد: در یک نقل بیان شده انسان تنها در قیامت مبعوث می شود و مراد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین درخواست در شب قدر چیست؟/اوصاف هولناک قیامت در قرآن کریم

بهترین درخواست در شب قدر چیست؟/اوصاف هولناک قیامت در قرآن کریم