مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-01اقتصادي

خزانه گیری برنج در شالیزارهای قزوین آغاز شد ‏


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات خزانه گیری برای نشا برنج در سطح 3650 هکتار از شالیزارهای استان قزوین آغاز شده است.

‏ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر اظهار کرد: هر ساله سه هزار و ‏‏650 هکتار از شالیزارهای مناطق سه گانه الموت (رجایی دشت، رازمیان و معلم کلایه) و طارم سفلی از توابع شهرستان ‏قزوین به زیر کشت برنج می رود.

‏ وی غالب ارقام کشت برنج در شالیزارهای استان را صدری هاشمی، صدری حسن سرا و صدری علی کاظمی ذکر کرد.

‏ بنیادی در ادامه به کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان اشاره و اظهار داشت: با توجه به توسعه مکانیزاسیون طی ‏چند سال اخیر، بیش از 80 درصد از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه و با دستگاه های نشاکار 4 ردیفه کشت می شود.

‏ وی با تاکید بر اهمیت کشت مکانیزه برنج در استان اظهار داشت: کشت مکانیزه ضمن اینکه از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه است، باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می شود‎.

‎‏ ‏ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با توجه به کاهش حدود 50 درصدی بارندگی امسال نسبت به سال گذشته گفت: از کشاورزان شالیکار استان درخواست می شود با توجه به شرایط خاص سال جاری از هم ‏اکنون نسبت به آماده سازی و پاک سازی سردهنه های آبگیری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خزانه گیری برنج در شالیزارهای قزوین آغاز شد ‏

خزانه گیری برنج در شالیزارهای قزوین آغاز شد ‏