مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-01اجتماعي

تالاب تصفیه خانه یزد مقصد پرندگان مهاجر کشور شد


کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست یزد از مشاهده یک دسته 100 فردی فلامینگوی بزرگ در این استان خبر داد، گفت: تالاب تصفیه خانه یزد به یکی از مقاصد پرندگان مهاجر در کشور تبدیل شده و حفظ آن برای حراست از حیات وحش منطقه ضروری است.

- مهدی زارع خورمیزی در گفت و گوبا خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت حراست از ظرفیت های زیست محیطی استان، اظهار کرد: وجود تالاب تصفیه خانه یزد ظرفیت خوبی برای پذیرش پرندگان مهاجر در این استان ایجاد کرده که باید بیش از پیش نسبت به این مهم احساس مسئولیت شود.

وی افزود: در فرودین ماه سال جاری سه فرد فلامینگو ضعیف، نابالغ و بازمانده از سفر توسط شهروندان یزدی به این اداره کل تحویل شدند که دو فرد از آنها رهاسازی و یک فرد نیز به دلیل ضعف شدید تلف شده است.

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد در ادامه با بیان این که در روزهای ابتدایی امسال یک فرد فلامینگوی دیگر که توسط یکی از محیط بانان استان تیمار شده بود در محل تالاب رهاسازی شد، گفت: در زمان رهاسازی پرندگانی مانند چنگر، فلامینگو بزرگ و چوب پا نیز در تالاب مشاهده شدند.

زارع خورمیزی با اشاره به این که در هنگام پایش یک دسته 100 فردی از فلامینگوی بزرگ در تالاب تصفیه خانه یزد مشاهده شدند، تصریح کرد: این مهم نشان می دهد این سه فرد فلامینگوی تحویلی نیز مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب تصفیه خانه یزد مقصد پرندگان مهاجر کشور شد

تالاب تصفیه خانه یزد مقصد پرندگان مهاجر کشور شد