مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-04-29پزشكي

مهمترین تفاوت های کرونای هندی با چینی


رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرعت ابتلای بیشتر، مقاومت بالاتر، فرار از سیستم ایمنی و ابتلای بیشتر جوانان از شاخصه های مهم ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای هندی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کرونای هندی SARS-CoV-2 حاوی 11 جهش است که همزمانی دو جهش ژنتیکی از بین آنها مخصوص این واریانت است که سبب تغییر پروتیین S ساختار ژنومی ویروس شده و این موضوع موجب شده تا ویروس به احتمال فراوان بتواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند.

یکی از دو جهش به نام L452R پیشتر در سویه کالیفرنیایی دیده شده و عامل افزایش سرعت انتقال بیماری است و جهش دوم به نام E484Q مشابه جهش E484K در سویه آفریقای جنوبی و برزیل است و جهشی که مشابه سویه آفریقای جنوبی و برزیل است نقش مهم تری در رفتار ضد ایمنی ویروس دارد.

دکتر داود یادگاری متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری روز پنجشنبه با بیان این که محققان در حال پژوهش در مورد این گونه ویروس کرونا هستند، افزود: هنوز این شاخصه ها به طور دقیق و کامل اثبات نشده اما اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، نشان می دهد که این بیماری علاوه بر سرعت انتقال بالاتر به احتمال زیاد قدرت کشندگی بیشتری هم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین تفاوت های کرونای هندی با چینی

مهمترین تفاوت های کرونای هندی با چینی