مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-04-28اقتصادي

33 قلیان سرا طی 2 روز گذشته در کرمانشاه پلمب شدند


مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: 33 قلیان سرا طی 2 روز گذشته در شهر کرمانشاه پلمب شدند.

- بهمن خدادادیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: 33 قلیان سرا طی 2 روز گذشته در شهر کرمانشاه پلمب شدند، بیشتر این قلیان سراها در محدود طاق بستان بوده اند.

وی افزود: سال گذشته 350 مورد پلمب قلیان سرا در شهر کرمانشاه انجام شده که برخی از این قلیان سراها برای 2 یا سه بار پلمب شدند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود یک صد و 50 قلیان سرا در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ماده 13 عرضه مواد دخانی ممنوع است، بنابراین قلیان سراها مکان های غیر مجازی هستند.

خدادادیان گفت: دورهمی در قلیان سراها می تواند سبب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شود، زیرا محیط قلیان سراها بیشتر به صورت بسته و بدون تهویه بوده و مشتریان از ماسک استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه قلیان سراها به عنوان کانون های پر خطر آسیب های اجتماعی سلامت جوانان را نشانه گرفته اند، بیان کرد: مصرف هر بار قلیان معادل استفاده از یک صد تا یک صد و 20 نخ سیگار است، تنباکوی استفاده شده در قلیان به دلیل آروماتیک بودن دارای ترکیبات شیمیایی بوده که منجر به ایجاد رادیکال های آزاد در بدن شده و در مصرف طولانی مدت منجر به بروز سرطان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

33 قلیان سرا طی 2 روز گذشته در کرمانشاه پلمب شدند

33 قلیان سرا طی 2 روز گذشته در کرمانشاه پلمب شدند