مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 18:402021-04-28اقتصادي

کم آبی در برخی از شالیزارهای رشت/ کشاورزان شالیزارها را بیمه کنند  


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: کاهش بارندگی موجب کم آبی در برخی از شالیزارهای رشت از جمله در بخش های لشت نشاء و خشکبیجار شده است.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: کاهش بارندگی موجب کم آبی در برخی از شالیزارهای رشت از جمله در بخش های لشت نشاء و خشکبیجار شده است.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و تاکنون در 76 درصد از این شالیزارها شخم اول و در دو درصد شخم دوم انجام شده است.

وی افزود: خزانه گیری نیز در 92 درصد از اراضی شالیزاری شهرستان رشت انجام شده است و به صورت موردی نشاء برنج نیز صورت گرفته است.

اسدی پرور با اشاره به کاهش بازندگی و کم آبی در سالجاری خاطرنشان کرد: برخی از شالیزارهای شهرستان رشت از جمله در بخش های خشکبیجار و لشت نشاء دچار خشکی هستند که به زودی آب سد رها سازی می شود تا این مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان به تقویم زراعی توجه کنند و طبق تاریخ های تعیین شده به انجام مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برنج بپردازند، تا سال زراعی را به خوبی سپری کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تا 27 اردیبهشت ماه سالجاری زمان نشاء تعیین شده است و ضروری است، کشاورزان برای انجام نشاء وارد مزارع برنج خود شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم آبی در برخی از شالیزارهای رشت/ کشاورزان شالیزارها را بیمه کنند  

کم آبی در برخی از شالیزارهای رشت/ کشاورزان شالیزارها را بیمه کنند