مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-04-28اقتصادي

ذخیره سازی 509 میلیون متر مکعب آب در سد کوثر گچساران


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: هم اکنون میزان آب ذخیره شده در مخزن سد کوثر به 509 میلیون متر مکعب رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران، اکبرخدری در نشستشورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال  آبی تاکنون 396 میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر به ثبت رسیده  در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن 342 میلی متر بوده است.

 وی با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته تاکنون 275 میلیون متر مکعب حجم آب ورودی به دریاچه سد کوثر بوده است، گفت: کل حجم خروجی این سد از ابتدای سال آبی تا کنون235 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران اذعان  کرد: هم اکنون 93درصد از حجم مخزن ذخیره سازی آب سد کوثر پر شده است.

خدری  گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:هم اکنون میزان آب ذخیره شده در مخزن  سد کوثر به 509 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است:  ترازمخزن این سد بتنی هم اینک به 622/44 متر رسیده  که نسبت به مدت مشابه کمتر از یک متر کاهش داشته است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران ادامه داد:  از ابتدای سال آبی تا کنون برای کنترل سیبلاب در زمان بارندگی 80میلیون متر مکعب آب از سد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 509 میلیون متر مکعب آب در سد کوثر گچساران

ذخیره سازی 509 میلیون متر مکعب آب در سد کوثر گچساران